Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Ook Lamborghini ontsnapt niet aan de gevreesde stekkerhype. Maar er is gelukkig ook goed nieuws.

Van uitstel komt in dit geval geen afstel. Want ook Lamborghini wordt min of meer verplicht om de officiële CO2-uitstoot van zijn modellen naar beneden te halen. Lamborghini-CEO Stefano Domenicali bevestigde aan de collega’s van Top Gear-magazine dat de opvolgers van de Aventador (V12) en Huracan (V10) daarom plug-in hybride’s zullen zijn.

Maar vooraleer je moord en brand schreeuwt en in een Italiaanse colère schiet, de Italianen hebben ook positief nieuws. Want beter dan voor (op papier) efficiënte turbomotoren te kiezen, wil Lamborghini de atmosferische V10 en V12 trouw blijven. “As long as I’m technical director, our super sports cars will not have a turbocharged engine“, aldus technisch directeur Maurizio Reggiani. Voor Reggiani draait het in de eerste plaats om emotie. En die kan er volgens hem alleen maar zijn met een atmosferische motor.

2018 lamborghini aventador s

Toch zal het mogelijk zijn om over een kleine afstand puur elektrisch te rijden: “Yes, this will be a silent Lamborghini, but push the accelerator and the engine will come,” voegt hij eraan toe. “Silence will only last for some seconds, then comes the sound”.

Op de vraag of er binnenkort ook een puur elektrische Lamborghini komt is Reggiani duidelijk: “I don’t think that the technology for a full electric Lamborghini will be ready until 2026. Hybrids are a step towards that“.

[Bron: Top Gear]