Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Nog geen slot kunnen bemachtigen voor de Ferrari 488 Pista? Dan kan je eventueel eens langsgaan bij de Duitsers van Pogea Racing.

Want zelfs al heb je momenteel al een 488 GTB in de garage staan, dan is het nog lang niet zeker dat je een slot voor een 488 Pista zult kunnen bemachtigen. Ferrari geeft voorlopig geen uitsluitsel of de Pista er al dan niet in gelimiteerde oplage komt. Maar de vraag is zoals gewoonlijk groter dan het aanbod. En bij Ferrari betekent dat dan dat de beste klanten voorrang krijgen. Niet getreurd, want daar hebben ze bij Pogea Racing eventueel wel een oplossing voor.

Pogea Racing 488

Pogea Racing 488Pogea Racing 488

Want met de introductie van de 488 zijn 3,9-liter biturbo V8 is het tuningpotentieel van de Ferrari-instapper met middemotor een stuk groter dan voorheen het geval was. Terwijl de Pista ‘slechts’ 720 pk en 770 Nm koppel heeft, puurt Pogea er nog eens 100 pk en 130 Nm extra uit, en tikt daarmee af op maar liefst 820 pk en een een monsterkoppel van 900 Nm. Goed voor een sprint naar de 100 km/h in 2,8 s en een geclaimde topsnelheid van maar liefst 346 km/h!

Pogea Racing 488

Pogea Racing 488Pogea Racing 488

Naast de motorische upgrade wijzigen de Duitsers ook de uitlaat naar eigen specificatie, installeren ze een eigen setje 21-duims velgen en monteren ze een aerodynamische bodykit die de prestaties op hoge snelheid moeten helpen bevorderen. Pogea Racing wil maximaal twintig 488 GTB’s converteren naar 488 FPlus Corsa-specificatie. In ruil wil het daarvoor minstens 35.000 euro. Benieuwd hoe ze er bij Ferrari in Maranello over denken.