Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Aston Martin-CEO Andy Palmer beloofde ons immers drie pedalen en een pook.

Het zijn woorden waar Palmer en de rest van Aston Martin gelukkig blijven achterstaan. Voor de Brit is de optie tot manueel schakelen nu eenmaal essentieel voor een merk dat sportwagens bouwt. Maar de nieuwe Vantage is er, in tegenstelling tot zijn voorganger, voorlopig alleen maar met een 8-traps automaat met koppelomvormer. En volgens Aston-woordvoerder Matthew Clarke komt daar de eerste 12 maanden geen verandering in.

Aston Martin Vantage

De reden is simpel. Aangezien de orderboeken voorlopig goedgevuld zijn tot en met 2019, zien de Britten geen redenen om de ontwikkeling van de handbak te versnellen. Vooral in Amerika verwacht het klandizie een handbak. Zo creëerde BMW zelfs een speciale, handgeschakelde versie van de E60 M5, terwijl die bij ons enkel met SMG-automaat beschikbaar was.

Aston Martin Vantage

Aston Martin VantageAston Martin Vantage

Beter met automaatoptie?

Bijkomend vraagstuk is hoe de twin-turbo 4.0-liter V8 van AMG zich zal lenen tot het koppelen met een handbak. Het zou niet voor het eerst zijn dat de combinatie van een traditionele handbak met de grote hoeveelheid elektronica zich gewoon niet zo goed laat matchen als bij een van meet af aan ontworpen aandrijflijn.

Aston Martin Vantage

Bij Mercedes is dat niet het geval en ook andere voorbeelden zoals de BMW E60 M5, Ferrari California, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio of Jaguar F-Type V6 S voelen zich, tot spijt van wie het benijdt, beter in hun vel met de automaatoptie.

[Bron: Carbuzz]