Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

BMW’s vlaggenschip krijgt eindelijk een échte M-variant maar is voor de rest nogal voorspelbaar in zowel techniek als uitvoering.

Voor een vlaggenschip zoals de 8-reeks, en een M8 in het bijzonder, zou het gerust wat meer mogen zijn zouden we denken. Maar nu BMW de eerste details heeft vrijgegeven van de M8 Coupé blijkt het in heel wat opzichten toch vooral over een ‘F90 M5 coupé‘ te gaan. Zeg maar de M6 van weleer.

2018_bmw_m8_coupe_02

Onderhuids ligt immers dezelfde aandrijflijn die, net zoals in de M5, het vermogen via een 8-traps automaat onder normale omstandigheden naar alle vier de wielen stuurt. Al zal je net zoals bij de M5 via de juiste modus ook kunnen overschakelen op pure achterwielaandrijving. De biturbo 4,4-liter V8 spuwt er nog steeds iets meer dan 600 pk uit. En dat is maar goed ook want verwacht je toch zeker aan een bijna 2 ton zware coupé.

2018_bmw_m8_coupe_01

De Duitsers beloven evenwel een grondig verschil in vergelijking met de standaard 8-reeks. Zo zullen er aanpassingen zijn op het vlak van gewicht, zwaartepunt, gewichtsverdeling, wielbasislengte en stijfheid van chassis en carrosserie. Behalve de M8 Coupé bevestigen de Duitsers ook de komst van een M8 Cabrio en M8 Gran Coupé-vierdeursvariant.