Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.
x-kK2cWDcWU

Of waarom trackdayspeeltjes voor de straat vooral willen maar niet kunnen zijn. Ongeveer toch.

Daarmee hebben we het resultaat van Chris Harris’ video al min of meer weggegeven. Toch zal het feit dat een pure circuitracer zoals de 650S GT3, gehakt maakt van een straatlegale super/hypercar, voor de meesten onder ons geen echte verrassing zijn. Wat misschien wél een verrassing is, is het verschil in rondetijden tussen de meer dan 850 pk sterke Senna en de nochtans fel gedowntunede 650S, die in GT3-spec slechts 550 pk produceert.

Nog pikanter wordt het wanneer je in rekening neemt dat de 650S niet eens over actieve aerodynamica of andere bragging rights beschikt. Veel valt uiteraard ook te verklaren door het verschil in rubber aangezien de 650S op slicks rijdt, beter dan plakkerig rubber dat voor de straat gehomologeerd is.

Vergeet slicks

Maar daar wringt nu net het schoentje. Want McLaren adviseert tégen het gebruik van slicks op zijn Senna aangezien de ophanging van de hypercar niet voorzien is op al die extra (laterale) krachten. En dan zouden we nog bijna vergeten dat de GT3-racer op de koop toe nog eens goedkoper is, er beter uitziet en beter klinkt. No brainer dus, toch?