Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.
zhvYzYOh0Sc

Gabriel Valentin was al van jongs af en aan gepassioneerd door de autosport en het WRC in het bijzonder. Een carrière in de rallywereld zat er echter niet in. Maar via zijn passie voor marketing wist hij zijn oude en nieuwe liefde toch te combineren.

Valentin werkt intussen bij Martini Racing en wie Martini zegt, zegt ook autosport. Zowel op de internationale circuits als op het onverharde staan de iconische kleuren van het merk synoniem met tal van successen en vooral knappe bolides. De meeste daarvan, zoals de 037, Stratos of Delta Integrale, zijn intussen flink wat geld waard, waardoor het voor een amateur met relatief bescheiden middelen niet altijd eenvoudig is om dergelijk icoon in de garage te zetten.

Toch was Valentin vastberaden om ter gelegenheid van 50 jaar Martini Racing deel te nemen aan de Rallye Monte-Carlo Historique. Hij kwam uiteindelijk met een origineel alternatief in de vorm van een Lancia Beta Montecarlo. Maar dan voorzien van de iconische Martini-livrei van op de 037. Nog steeds de laatste achterwielaangedreven auto die met de WRC-titel aan de haal ging. De 1.600 km lange RMC Historique zou hij uiteindelijk uitrijden zonder veel problemen. Of hoe de kranige Italiaan de ideale vervanger was.