Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Op Instagram heb je oneindig veel accounts die over auto’s of horloges gaan. Maar de twee samen? Die zijn blijkbaar dun gezaaid, net zoals er maar een handvol berichten (en welke dan nog) terug te vinden valt onder de hashtag #WheelsAndWatches. #CarsAndWatches doet het al iets beter, maar veel smaakvoller wordt het er niet op.

Vandaar dat we in onze horlogerubriek op vrijdag even inzoomen op een paar IG-profielen die precies die leemte invullen: auto’s en horloges op een esthetisch verantwoorde manier verenigen. Te beginnen met een oude bekende.

Hoewel hij de 30 nog niet gepasseerd is, mogen we Ted Gushue nu al een oude bekende noemen. Hij draait al jaren mee op Petrolicious en is ondertussen verhuisd naar Engeland om het Europese autotoneel nog van dichterbij te volgen. Dat zijn tweede passie horloges zijn, kan je op zijn immer actieve Instagram-profiel niet omheen.

Bij Paul David Maudsley is het precies omgekeerd. De Brit is in de eerste plaats een internationaal gerenommeerde horloge-expert en daarna pas een klassiekerliefhebber. Niet dat je daar op zijn profiel iets van merkt, want Maudsley is zowat bezig met alles wat vintage is. Gelukkig voor ons zijn dat in de eerste plaats sportwagens en chronografen.

View this post on Instagram

#Ressence #Alpagota

A post shared by Alpagota (@alpagota) on

Met @Alpagota hebben we meteen een Belgische link te pakken. Niet de meest productieve, maar wel eentje met een keurmerk. Want als er een foto van de beste man verschijnt, dan is het gegarandeerd raak. Precies zoals bij het Belgische horlogemerk Ressence Watches, waar hij als Creative Director voor optreedt.

Wie @ekoges precies is of wat hij precies doet, daar hebben we het raden naar. Zeker is dat hij zowel door twee als vier wielen gebeten is, want de machinerie wisselt gretig van schouder op zijn drukbezochte profiel. Dat er bij al dat edelmetaal telkens een ander horloge hoort, spreekt kennelijk (en gelukkig) voor zich.

View this post on Instagram

Exploring. . . . #rolex #explorerii #explobros #16570

A post shared by James (@jestacey) on

Voor iemand die exclusief met auto’s (voor NuovoMag) en uurwerken (voor Hondikee) bezig is, heeft James Stacey verdacht weinig foto’s van de twee samen in de aanbieding. Om precies te zijn: geen enkele. Maar dat maakt zijn fotostream er niet minder interessant op, want hij weet de nieuwste vierwielers met de laatste polsmotoren te combineren.

En dan is er nog een zekere Ken Divjak, die de horlogemicrobe sinds een jaar of twee ook te pakken heeft. Hij blogt er zelfs (min of meer) elke vrijdag over, en post terloops wat plaatjes van betaalbare horloges met niet zo betaalbare auto’s op Instagram – gewoon omdat de twee werelden zo goed samengaan.