Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Vielen Dank, Buchhaltungsabteilung.

Toen BMW afgelopen maand de nieuwe Z4 roadster wereldkundig maakte, toonde het meteen de Z4 M40i. Geen ‘echte’ M maar een M Performance. Zeg maar M-light. Het wordt meteen ook de strafste versie van de met Toyota ontwikkelde roadster. Het Amerikaanse Road & Track sprak tijdens de onthulling van de Vision iNEXT concept met BMW’s hoofd van onderzoek en ontwikkeling Klaus Fröhlich, die ijdelen hoop op een nieuwe M-versie meteen in de kiem smoorde.

Volgens Fröhlich is het segment voor een roadster sowieso al bijzonder klein, en heeft hij naar eigen zeggen al veel moeite bij de boekhoudafdeling moeten doen om het standaardmodel er door te krijgen. Al belooft de Duitser dat de 340 pk sterke Z4 M40i over de nodige bagage beschikt om ook de meest doorwinterde M-fan te kunnen plezieren. Op de vraag of er een versie met handbak komt wat Fröhlich’s antwoord tweeledig. Zo heeft hij het plan nog niet helemaal afgeschoten, maar lijkt hem de kans klein gezien de beperkte vraag in wat sowieso al een piepklein segment is.

Supra GRMN

Wie weet ligt de oplossing wel bij de collega’s van Toyota. De Japanners stonden mee aan de basis van de ontwikkeling van de Supra/Z4. En het lijkt erop dat ze de sportievere kaart zullen trekken, waar BMW het meer op de semi-sportieve kant zal houden. De nieuwe Supra is intussen nog steeds niet officieel. Maar reeds nu al heeft Toyota Gazoo Racing en Supra-directeur Tetsuya Tada laten weten dat hij graag een lichtgewicht Supra voor de puristen wilt bouwen onder de GRMN-badge. En die zou wel eens van een handbak kunnen voorzien zijn. Ook al omdat geruchten over een viercilinder-Supra met handbak reeds hardnekkig de ronde doen.

Voorts laat Tada weten dat hij de Supra wil laten uitkomen in de LM GTE-klasse, waar de Toyota zal uitkomen tegen kleppers zoals de Ford GT LM GTE, Porsche 911 RSR en Corvette C7.R. Er staan ons dus boeiende tijden te wachten. Maar laat de onthulling van de reguliere Supra nu eerst maar eens een feit zijn.

[Bron: R&T]