Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Vierde DRIVR zijn 10-jarig bestaan nog met een nieuwe website, dan doet Classic Driver dat met een gelimiteerde editie van de Aston Martin DB11.

De bijzondere Aston kwam tot stand door een samenwerking tussen Classic Driver’s lead designer Benjamin Knapp Voith, zoon van Aston Martin-verzamelaar en Classic Driver-oprichter Alexander Knapp Voith, en Aston Martin’s Q-afdeling, en is een knipoog naar de meest verfijnde Aston GT’s van weleer.

Aston Martin DB11 Classic Driver Edition

Aston Martin DB11 Classic Driver EditionAston Martin DB11 Classic Driver Edition

Gaydon bouwt slechts 20 exemplaren van de unieke DB11 in zowel Coupé- als Volante-specificatie. ‘Alle exemplaren worden bovendien voorbehouden aan trouwe en langdurige lezers’, aldus Classic Driver.

Aston Martin DB11 Classic Driver EditionAston Martin DB11 Classic Driver Edition

Aston Martin DB11 Classic Driver Edition

Aston Martin DB11 Classic Driver EditionAston Martin DB11 Classic Driver Edition

De speciale DB11 is voor de gelegenheid getooid in de typische kleuren van online magazine, zijnde Classic Driver Grey, afgewerkt met mat Eifel Green carbon. Een primeur voor de DB11. Het groene thema zit zich verder door binnenin waar het meubilair, het dashboard en het stuur zijn afwerkt in Eifel Green Caithness leder. Tot slot werd het logo van de website in Parliament Green geborduurd in de hoofdsteunen. Ook aan de buitenzijde siert het CD-logo de flanken in de vorm van een unieke enamelbadge.

Aston Martin DB11 Classic Driver Edition

Aston Martin DB11 Classic Driver EditionAston Martin DB11 Classic Driver Edition

Aston Martin DB11 Classic Driver Edition

Gezien de standaard DB11 met biturbo V12 intussen uit de brochures is, en vervangen is door de DB11 AMR, zijn alle DB11’s Classic Driver Edition uitgerust met de AMG 4.0-liter biturbo V8. Die is nog steeds goed voor 510 pk bij 6.000 tpm en 675 Nm koppel tussen 2.000 en 5.000 tpm. Al had de V12 wat ons betreft misschien nog beter in het plaatje gepast. Al is de DB11 Volante er sowieso enkel als V8. Geïnteresseerden kunnen zich hier melden.