Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Na zes jaar productie trekt Chevrolet de stekker uit de 7e generatie Corvette. Maar niet vooraleer nog snel een interessante ‘Final Edition’ op de markt te brengen van wat misschien wel de laatste Corvette ooit wordt met de motor voorin.

De achtste generatie van de Corvette, die volgende maand zal worden voorgesteld, krijgt immers een (geblazen) motor achterin. Of daarmee ook de traditionele ‘Vette aan zijn einde komt, is voorlopig niet echt duidelijk. Maar is op zich niet uitgesloten. Chevrolet wil nu eenmaal de strijd aangaan met de Ford GT. Maar ook de Ferrari 488 GTB en zelfs McLaren 720S. Ook op de internationale circuits waar snelle GT’s met middenmotor nu eenmaal in het voordeel zijn.

2019-chevrolet-corvette-c7-final-edition-2

Los daarvan is er nu no deze Corvette Final Edition (FE), die bovendien ook in Europa gecommercialiseerd wordt. De FE is beschikbaar in zowel de entry level C7 Grand Sport, met een atmosferische en 460 pk sterke 6,2-liter V8, als in de gesuperchargede en 650 pk sterke C7 Z06. In beide gevallen krijgen ze een hoop extra standaard opties, waaronder ook enkele smakelijke extra’s zoals carbon keramische remmen, carbon splitters rondom, sportzetels en geïntegreerde telemetrie.

Twee kleurtjes

Een (metaal)kleurtje kiezen wordt bovendien kinderspel aangezien er maar twee kleuren beschikbaar zijn. Namelijk Sebring Orange (met zwart interieur en blauwe stiksels) en Ceramic Matrix Grey (met zwart interieur en witte stiksels). Kopers van de Grand Sport FE hebben tot slot nog de keuze uit een handgeschakelde 7-bak of een 8-traps automaat. De Z06 is er enkel met handbak. Prijzen voor beide versies starten bij 116.500 euro voor de Grand Sport en 139.500 euro voor de Z06.