Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Zei daar iemand #SaveTheManuals? Volkswagen doet alvast zijn duit in het zakje. Maar Belgisch invoerder D’Ieteren is voorlopig minder overtuigd.

De Volkswagen Polo GTI positioneert zich tussen de piepkleine up! GTI en de evergreen Golf GTI, en was tot op heden enkel verkrijgbaar met een 6-trapsautomaat met dubbele koppeling. Daardoor had de snelle Polo een USP voor op vele van zijn concurrenten, maar ook een financiële handicap. Bovendien wil niet iedereen een -toegegeven- snelle automaat in een relatief kleine hot hatch, toch?

2019_volkswagen_polo_gti_manueel_01

Der neue Volkswagen Polo GTIDer neue Volkswagen Polo GTI

240 km/h

Net om die redenen is er nu een versie met met handgeschakelde 6-bak beschikbaar. Daarmee sprint de 200 pk sterke Polo in 6,7 s naar de 100 km/h en naar een topsnelheid van 240 km/u. Identieke cijfers als de versie met automaat, maar wel met een prijskaartje dat ongeveer 1.800 euro lager ligt. Althans dat is het geval voor onder andere landen zoals Nederland. Want België ontspringt voorlopig de dans. Terecht?