Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Hoewel de langverwachte zwanenzang van de 991-generatie 911 vandaag officieel in de verkoop gaat, lijkt het ons sterk dat je er nog eentje bij je lokale Porsche-dealer zal kunnen bemachtigen.

Iets meer dan 276.000 euro. Dat zal je naar je lokale Porsche-verkooppunt moeten meebrengen wil je met de bestelbon van één van de 1.948 exemplaren van de nieuwe 911 Speedster naar huis gaan. Of toch voor een standaard exemplaar. Want Porsche zou Porsche niet zijn mocht het zelfs dan nog een uitgebreide lijst met extraatjes in de aanbieding hebben.

2019_porsche_911_speedster_991_05

De meest opvallende optie is het Heritage Design-pakket, dat in België 24.200 euro extra kost. Dit herinterpreteert klassieke elementen uit de jaren ’50 en ’60, zoals het interieurkleurschema in Black en Cognac met gouden accenten. Op de basislak in GT Silver Metallic zijn op de neus en de voorvleugels witte accenten aangebracht, inclusief motorsportstickers op de deuren en de motorkap. De eigenaar kan ook zelf een startnummer kiezen van maximum twee cijfers. Tot slot zijn het Porsche-embleem en de typeaanduidingen op de flanken dan goudkleurig afgewerkt.

2019_porsche_911_speedster_991_07

Elke Speedster komt standaard het chassis en de aandrijflijn van de 991.2 GT3, inclusief diens handgeschakelde 6-bak. De atmosferische zescilinder-boxermotor, met een cilinderinhoud van 4.0-liter, ontwikkelt 510 pk bij 8.400 t/min, terwijl hij maximaal 9.000 t/min haalt, en een maximumkoppel van 470 Nm bij 6.250 t/min. De Speedster sprint van 0 naar 100 km/u in 4,0 seconden en haalt een topsnelheid van 310 km/u.

2019_porsche_911_speedster_991_06

Ondanks de toevoeging van twee benzinepartikelfilters (GPF) slaagt de motor erin om toch nog 10 pk meer te ontwikkelen tegenover de standaard GT3-motor. Dat is volgens Porsche te danken aan detailverbeteringen zoals de hogedrukbrandstofinjectoren met geoptimaliseerd sproeipatroon en een aangepast inlaatsysteem met individuele gaskleppen (ITBs), waardoor de motor spontaner en vooral nog sneller op het gaspedaal reageert. Het nieuw ontwikkelde lichtgewicht sportuitlaatsysteem van roestvrij staal weegt ook nog eens 10 kilogram minder, inclusief de twee partikelfilters.

2019_porsche_911_speedster_991_03

Behalve de aandrijflijn van de GT3 krijgt de Speedster ook nog een heleboel andere technische goodies mee zoals een meesturende achteras, dynamische motorsteunen, Porsche Torque Vectoring (PTV), Porsche Stability Management (PSM) en PASM. Maar ook carbon keramische remmen (PCCB) en een standaard verlaging van de rijhoogte van 2,5 cm.

2019_porsche_911_speedster_991_012019_porsche_911_speedster_991_02

Behalve het Heritage Design-pakket heeft Porsche voor iedere Speedster-klant nog een andere smakelijke optie in de aanbieding. Namelijk een door Porsche Design Timepieces bedachte ‘911 Speedster Chronograph’ en ‘911 Speedster Heritage Design Chronograph’ die enkel door eigenaars van een nieuwe 911 Speedster kunnen besteld worden. En dat voor zo’n 9.991 euro extra. Mocht je dus ooit één van beide chrono’s aan iemand zijn pols zien, dan weet je meteen wat er eventueel ook op de parking of in de garage staat.

Zelf eentje configureren doe je via deze link.