Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Hyundai Australië laat zich van zijn meest humoristische kant zien met een heus iMax N-driftbusje. Inclusief acht zitplaatsen.

Bij ons gaat de Hyundai iMax als H1 door het leven. Maar afgezien van de badging en het beschikbare motorenpalet is de iMax identiek aan zijn Europese evenknie, inclusief de aandrijving op de achteras. En dat brengt een motorsportgekke Australiër wel al eens op ideeën. Want hoe zou er een volwaardige N-variant er bijvoorbeeld uitzien?

2019_hyundai_imax_n_drift_bus_03

Het resultaat is er nu in de vorm van de iMax N. Een unieke one-of waarvoor voorlopig geen productieplannen zijn, maar die ons een glimp geven van wat de Koreanen – al dan niet met wat hulp van een lokale afdeling – eventueel nog voor ons in petto hebben. De iMax N maakt gebruik van een 406 pk/555 Nm sterke 3,5-liter twin-turbo V6. En is gekoppeld aan een 8-trapsautomaat koppelomvormer die zijn kracht via een mechanisch sperdifferentieel naar de achterwielen stuurt.

2019_hyundai_imax_n_drift_bus_02

2019_hyundai_imax_n_drift_bus_052019_hyundai_imax_n_drift_bus_04

Ook over de gewichtsverdeling is nagedacht. Want zelfs met alle acht zitplaatsen volzet bedraagt deze 50:50 voor een optimale balans. Tot slot is ook de ophanging herzien met adaptieve dempers, 19-duimers (afkomstig van de i30 N) en een stel extra krachtige remmen. Het resultaat? Een Hyundai busje dat zich van meest ludieke kant laat zien en doet dromen van meer. Want als dit soort projecten groen licht krijgt, dan staat er vast meer leuks op de (productie)planning. Laat maar komen!