Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Klant is koning. En dus heeft Horacio Pagani zijn Huayra nog wat lelijker, euh, heftiger gemaakt.

Dat het elegante er intussen meer of af is moet zelfs Horacio in het officiële persbericht toegeven. Voor iemand die nochtans veelvuldig dweept met Da Vinci, zijn principes, en kunst in het algemeen, moet dus Pagani toegeven dat deze Imola er de kantjes van afloopt. Maar de visuele toegevingen zijn in dit geval met het oog op aerodynamische efficiëntie en vooral downforce. Daardoor is dit niet alleen de meest krachtige Pagani ooit, maar ook een van de eenvoudigste om te rijden op hoge snelheid.

2020_pagani_huayra_imola_02

2020_pagani_huayra_imola_082020_pagani_huayra_imola_102020_pagani_huayra_imola_07

De AMG bi-turbo V12 perst er nu zo’n 827 pk en 1.100 Nm koppel uit. Gekoppeld aan een (droog)gewicht van 1.246 kg levert dat uiteraard verbluffende prestaties op. Al was het maar omdat deze ‘Imola’ profiteert van heel wat kleine ingrepen die zijn gewicht nog verder naar beneden halen. Zo zijn bij Pagani trots op een nieuw ontwikkelde verftechniek die ‘Acquarello Light’ heet, en die iedere verfbeurt zo’n 5 kg lichter maakt.

2020_pagani_huayra_imola_01

2020_pagani_huayra_imola_092020_pagani_huayra_imola_042020_pagani_huayra_imola_06

Afgelopen jaar leverde Horacio reeds het eerste model van de Huayra Imola af aan de Russische zakenman Oleg Egorov, terwijl er nog 4 andere exemplaren op de planning staan. En ook die zijn reeds besproken. Niet slecht als je weet dat elk exemplaar minstens 5 miljoen euro kost. Het officiële debuut van de Imola is voorzien voor het aanstormende Salon van Genève waar Pagani zoals ieder jaar een vaste stek heeft.

MEER LEZEN

Is de Zonda F Clubsport de ultieme Pagani?

Pagani onthult Huayra Roadster BC

Mini Docu: The definitive story of Zonda, Huayra & Horacio Pagani