Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Of er nog plaats is voor een zoveelste supercar weten we niet. Maar het Californische Czinger wil met zijn hybride 21C wel trachten om een plaatsje in het prestatiefirmament te veroveren.

Czinger (wordt uitgesproken met een stille ‘C’) is een van de opvallende nieuwe namen op het lijstje met exposanten van het aanstaande Salon van Genève (GIMS). Het Californische bedrijf werd pas afgelopen jaar opgericht door stichter Ken Czinger, maar zal nu al in Genève zijn hybride super/hypercar lanceren.

Hoe de 21C er precies zal uitzien weten we nog niet helemaal, want veel meer dan enkele teaserplaatjes en een dito video wil het bedrijf voorlopig niet tonen. Niettemin krijgen we wel al een goed idee van hoe de bolide, met opvallende centrale zitpositie, er zal uitzien. Tevens geeft het bedrijf nog mee dat de aandrijving zal geschieden door een niet nader gespecificeerde hybride aandrijflijn van eigen fabrikaat en dat zowel het chassis als het koetswerk uit hoofdzakelijk carbon zal bestaan.

2020_czinger_21c_04

2020_czinger_21c_082020_czinger_21c_032020_czinger_21c_13

2020_czinger_21c_092020_czinger_21c_142020_czinger_21c_01

Of dat alles zal volstaan om uit te groeien tot een commercieel succes is evenwel koffiedik kijken. Vele supercarbedrijfjes voelen zich immers geroepen, maar slechts weinigen slagen er effectief in om uit te groeien tot een volwaardige concurrent voor het supercarestablishment. Benieuwd dus wat Czinger met de 21C in petto heeft. Meer info en nieuws begin maart vanop het beurstapijt van de Palexpo-hallen in Zwitsersland.

MEER LEZEN

Gordon Murray geeft extra details over zijn T.50 Supercar

Docu op Zondag: Bugatti EB110, The forgotten supercar

Interview: Michael Van Der Sande (ex)-CEO Alpine