Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Ook Porsche lapt er ons een extra SUV bij in de vorm van de Cayenne Coupé.

‘Wie zat daar nu op te wachten?’, horen we jullie denken. En dat is niet eens zo een gekke bedenking. Maar wanneer de helft van het dorp reeds een Cayenne voor zijn deur heeft staan, moet je iets doen om er nog bovenuit te steken. Hence, een extra sportieve Cayenne-afgeleide.

2019_porsche_cayenne_coupe_01

De Cayenne Coupé krijgt er een pak unieke features bij zoals een volledig unieke achterkant met adaptieve achterspoiler, een achterbank met twee aparte zitplaatsen en twee verschillende dakconcepten: standaard een vast panoramisch glazen dak en als optie een vast carbon dak.

2019_porsche_cayenne_coupe_05

Toch is de Cayenne Coupé net iets meer dan een Cayenne met een licht hertekende achterkant met kunststofvezel dakje. Want Porsche nam zich de moeite om de voorruit en A-stijl net iets schuiner naar achteren te plaatsen waardoor het dak ongeveer 20 mm verlaagd werd. Tot slot staat de Cayenne Coupé ook iets forser op zijn standaard 20-duimers dankzij 18 mm extra spoorbreedte voor- en achteraan. De nummerplaat achteraan is ingewerkt in de bumper, waardoor de auto dichter bij de grond lijkt te liggen.

2019_porsche_cayenne_coupe_06

Het Lightweight Sport Package omvat dan weer Sport Design-elementen en nieuwe, lichtere GT Design-velgen van 22 duim, evenals een stoelbekleding met in het midden een klassiek ruitpatroon en koolstofvezel en alcantara accenten in het interieur. Voor de Cayenne Turbo Coupé omvat dit pakket ook een extra sportuitlaatsysteem. Standaard komt de Cayenne Coupé met vier individuele zitplaatsen. Maar wie dat wil kan zonder meerprijs opteren voor de standaard Cayenna-achterbank.

2019_porsche_cayenne_coupe_03

Bij de marktintroductie zijn meteen twee motorisaties beschikbaar. Enerzijds de Cayenne Coupé met drukgevoede zescilindermotor en een cilinderinhoud van 3.0-liter. Deze ontwikkelt 340 pk en een maximumkoppel van 450 Nm. Het Sport Chrono Package, dat standaard wordt gemonteerd, laat hem van 0 naar 100 km/u sprinten in 6,0 seconden: een cijfer dat zakt naar 5,9 seconden met de optionele Lightweight Sport Package. De topsnelheid bedraagt 243 km/u.

2019_porsche_cayenne_coupe_07

De topversie van de Cayenne Coupé, die zoals gewoonlijk als ‘Turbo’ door het leven gaat, krijgt dan weer een 4.0-liter V8-motor biturbo die goed is voor 550 pk en een maximumkoppel van 770 Nm. De Cayenne Turbo Coupé sprint vanuit stilstand naar 100 km/u in 3,9 seconden en haalt een topsnelheid van 286 km/u.

2019_porsche_cayenne_coupe_02

De Porsche Cayenne Coupé is bij ons beschikbaar vanaf 87.083,70 euro voor de Cayenne Coupé en 150.899,10 euro voor de Cayenne Turbo Coupé. De standaarduitrusting omvat onder andere de snelheidsgevoelige Power Steering Plus-stuurbekrachtiging, lichtmetalen 20-duimsvelgen, Park Assist voor- en achteraan met achteruitrijcamera, Porsche Active Suspension Management (PASM), het Sport Chrono Pack en DAB radio.