Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Alpine laat zich van zijn minst serieuze kant zien met het unieke prototype A110 Sports X.

Daarmee verklappen we meteen ook dat het niet tot een productieversie komen zal. De collaboratie tussen Alpine’s design- en ingenieursteam geeft ons echter wel een goed beeld van hoe een moderne rally A110 voor de straat er zou kunnen uitzien. De Sports X is gebaseerd op de standaard A110 Pure maar beschikt over een 80 mm breder koetswerk dat ook nog eens 60 mm hoger staat.

2020 - Show-car Alpine A110 SportsX

2020 - Show-car Alpine A110 SportsX2020 - Show-car Alpine A110 SportsX2020 - Show-car Alpine A110 SportsX

Daardoor is er plaats voor grotere velgen (18-duims om precies te zijn) maar ook specifieke Michelins Primacy met extra profiel. Tel daar aangepaste bumpers rondom, zwarte wielkastaccenten en chassisbeschermers bovenop, en je krijgt een moderne A110 die net zoals de standaardauto doet dromen van meer.

R-GT

Het two tone koetswerkkleur heeft voor de gelegenheid blauwe accenten gekregen, net als een paar achterop gemonteerde ski’s die het allround potentieel van de A110 Sports X verder beklemtonen. Misschien een ideetje voor de accessoireafdeling. Ons kunnen ze immers wel bekoren.

2020 - Show-car Alpine A110 SportsX

2020 - Show-car Alpine A110 SportsX2020 - Show-car Alpine A110 SportsX2020 - Show-car Alpine A110 SportsX

Maar een productieversie van de Sports X komt er dus niet. Wel verwijst Alpine je graag door zijn A110 Rally. Een voor de WRC Group R-GT gehomologeerd model dat sinds aan klantenteams verkocht wordt. Kostprijs? Zo’n slordige 150.000 euro. Dan dromen wij wel verder van de standaard A110. Daar is immers lang niets mis mee, integendeel zelfs.

MEER LEZEN

Tweede Test: Alpine A110 Légende

Officieel: Alpine A110 S

Eerste Test: Alpine A110