Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Lotus heeft zonet de Europese versie van zijn Evora GT410 gelanceerd. Een meer straatvriendelijke versie van de Evora GT410 Sport die in Hethel’s wandelgangen ook wel eens ‘Phil’s Spec’ genoemd wordt.

De reden is dat Lotus CEO Phil Popham de drijvende kracht is geweest achter deze Europese versie van de in Amerika reeds bestaande versie van de Evora. In Europa werd deze iets luxueuzere variant echter niet verkocht en bestond het Evora-gamma enkele uit de GT410 Sport. Popham was echter zo gecharmeerd van de Amerikaanse versie, dat hij besliste om deze ook naar hier te brengen.

2020_lotus_evora_gt410_europe_03

2020_lotus_evora_gt410_europe_022020_lotus_evora_gt410_europe_082020_lotus_evora_gt410_europe_01

Met de introductie van de standaard GT410 keert Lotus terug naar het pure GT-karakter van de originele Evora. Daardoor krijgt de 2+0/2 opnieuw de toevoeging van standaard airco, Sparco-comfortzetels, extra deurtrim met opbergvakken, een klassieke glazen achterruit (in plaats van een carbon exemplaar), een achteruitrijcamera en standaard Michelins Pilot Sport 4s in plaats van Cup 2. Goed voor extra comfort maar ook een prijsvermindering van om en bij de 3.500 euro. Met een vanafprijs van 99.000 euro duikt de Evora daarmee opnieuw onder de psychologische grens van 100.000 euro.

2020_lotus_evora_gt410_europe_09

2020_lotus_evora_gt410_europe_052020_lotus_evora_gt410_europe_102020_lotus_evora_gt410_europe_07

Het is echter nog maar de vraag of dat voldoende zal zijn om opnieuw een boost te geven aan de tanende verkopen van de ietwat unieke 2(+0/2) met middenmoter. Ondanks zijn grote allround kwaliteiten is de Evora immers al behoorlijk op leeftijd, terwijl de introductie van de (op papier) veel goedkopere Cayman 718 GTS 4.0 opnieuw voor de nodige directe concurrentie zorgt. Kortom een zoethoudertje voor de echte fanaten.

Elise en Exige

Naast de introductie van de Europese Evora GT410 maakt Lotus ook bekend dat het opnieuw de Touring en Sport Packs introduceert op het Elise- en Exige-gamma. Het ene maakt je Elise/Exige iets straatvriendelijker (onder andere dankzij extra geluidsisolatie, centrale vergrendeling, extra speakers en een DAB-radio), terwijl het andere zich meer op circuitgebruikers richt met onder andere grotere remmen en halfweg setting voor het TCR/ESP.

MEER LEZEN

Overzicht: De meest belovende EV’s van 2020

Lotus en Hope tonen nieuwe aerobike

Overzicht: De laatste achterwielaandrijvers met handbak